Opruim-actie in de uitgaansbuurt

"The Square" is de Engelse benaming voor de uitgangsbuurt van Benidorm. Het zijn een aantal straten rondom de autovrije Av. de Mallorca. De buurt heeft, net als de meeste uitgangsbuurten wereldwijd niet de beste reputatie kwestie van veiligheid. Daar hoopt men verandering in te brengen.

De politie heeft er onlangs een grootschalige actie gehouden waarbij maar liefst 14 personen zijn aangehouden. Het zijn voornamelijk Spanjaarden die in een netwerk van drugsdealers zaten. Het grootste deel van het netwerk waren buitenwippers van de gekende discobars. Men heeft er tevens veel illegale wapens gevonden, van baseball-bats tot boksbeugels...

De razzia bevestigd de vermoedens en de berichten op sociale media dat de buitenwippers geregeld onnodig gewelddadig reageren op klanten. Ook in deze blog heb ik al vaker gewaarschuwd tegen het extreme geweld dat er soms gebruikt wordt. Natuurlijk moeten buitenwippers enigszins proberen de orde te houden, en dat is niet eenvoudig wanneer er grote groepen dronken mannen amok maken in de kroeg, maar vaak is het geweld buitensporig en onnodig. Hopelijk zal het nu minderen, nu men beseft dat de politie hen beter in het oog houdt.

Hopelijk zijn de 'rotte appels' er tussenuit, al moeten we ons geen illusies maken: een uitgaansbuurt zal altijd slechte lieden aantrekken, drugsdealers en pooiers. We moeten daar niet naief over doen. Echter, ik kan u zeggen dat ik al jaren tijdens mijn vakanties uitga op "The Square", ook al goed dronken ben geweest, maar nooit heb ik een slecht contact gehad met de buitenwippers. Integendeel, op een keer kwamen ze meteen een persoon verwijderen die mij en mijn gezelschap lastig viel. Ook heb ik nooit voorstellen gekregen om drugs te kopen (ondanks mijn jeugdige leeftijd) en ik heb ook nooit echt drugs zien gebruiken in Benidorm. Ik denk dat dit goed meevalt in tegenstelling tot andere populaire badsteden.

In het nachtleven van Benidorm geldt: wie zich gedraagt en een klein beetje gezond verstand mee neemt, kan zich echt goed en veilig amuseren in de uitgangsbuurt van Benidorm.

Lees ook: Uitgaan in Benidorm
Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Einde van de Mojiteros?
Lees ook: Veiligheid in Benidorm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten