Hondeneigenaars opgelet!

Benidorm delibereert over een nieuwe regel voor hondeneigenaars. Ze zullen voortaan ook het plasje van hun hond moeten 'opkuisen'...
Deze rakker in Villajoyosa trekt het
zich allemaal niet zo hard aan.

In Spanje zijn ze niet gewend aan de hond als huisdier -en troeteldier. Dit merk je bijvoorbeeld aan de weerstand als men stranden hond-toegankelijk maakt. Ook de vele verhalen van mishandelde honden tonen dat men nog niet altijd de hond als "mans beste vriend" weet te waarderen. In Benidorm, waar veel toeristen hun hondjes mee naartoe nemen, is er ook veel weerstand. Honden zijn bijvoorbeeld verboden op het strand en even goed niet gewenst op de dijk. Ik stel me al jaren de vraag waarom ze niet op een afgebakend stuk van het Poniente strand (waar uiteindelijk héél véél plaats is) honden toelaten...
    Dat er ook overlast is, dat ontken ik niet. Zo vind ik het niet meer dan juist dat hondeneigenaars in de steden en dus in Benidorm verplicht zakjes bij hebben om hondendrollen op te ruimen. Dit is bij de meeste toeristen uit de Benelux een normale zaak, maar voornamelijk de Spaanse hondeneigenaars gaan hier vaak de fout in.

Nu is de gemeenteraad van zin om een nieuwe regel voor de hondeneigenaars in te voeren. Iedereen die met een hond wandelt zou verplicht een flesje water moeten mee zeulen. Waarom? Iedere keer dat de hond ergens plast, moet de hondeneigenaar hier een beetje water over gieten... Dat hondenpis inderdaad wat schade aanricht bij straatmeubilair, dat kan je niet anders dan toegeven, maar toch vind ik persoonlijk deze regel wat té ver gaan. Het is echt niet praktisch om iedere maal een flesje water mee te dragen. Mensen met een nieuwsgierige reu kunnen best een grote fles meenemen, want zo'n hond plast wat af om zijn aanwezigheid te markeren... 

In mijn ogen zijn ze een beetje aan het overdrijven. Kunnen ze even goed dronken Britten in "Stagparties" verplichten een fles water mee te nemen, want die zie ik ook vaak plassen (en overgeven) tegen muren en in nissen... Wat denkt u ervan? Zet het gerust in de commentaren!

Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Benidorm City

3 opmerkingen:

  1. Wel mijn zin om de eerste maal te gaan overwinteren in Benidorm is al een heel stuk minder,maar dat is denk ik de enigste plaats waar het in de winter zonnig is en waar ook veel nederlands gesproken word, maar waar mijn hondjes niet welkom zijn daar blijf ik ook weg, ik zoek wel een ander land waar ik wel met mijn honden buitenkan zonder problemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben van plan om te overwinteren in
    benidorn met mijn 2 hondjes Ik hoor slecht bericht over hondjes wat nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen hoor! De laatste jaren zie ik meer en meer Spanjaarden met -kleine- hondjes rondlopen. Je moet inderdaad wel poepzakjes en een flesje water meenemen telkens je gaat wandelen. De laatste keer was ik in de hoogzomer in Benidorm, en ik kan niet anders dan ze gelijk geven: vooral in de stegen was het niet te harden van de "urinegeur" van de hondjes. Een beetje naspoelen dus.

      Verwijderen