Kabelwaterski in Benidorm

Ik geef toe dat ik geen waterrat ben. Als we gaan zonnebaden, dobber ik graag op mijn opblaasbare band of ga ik snorkelen, maar verder dan dit ga ik niet. Jammer, want Benidorm is 'the place to be' voor de echte watersporter.

Wie al op het Levante strand heeft gelegen, moet vast die constructie in het water ter hoogte van Rincon de Loix hebben gezien. Dit is de kabelwaterski, tevens de eerste ter wereld! Het is een geweldige publiekstrekker voor waterskiërs want ze kunnen hun favoriete sport uitoefenen zonder een boot te moeten huren. Het principe is eenvoudig, de waterskiër neemt een handvat dat via een kabel over een parcour wordt getrokken van ongeveer een kilometer lang. Men kan oefenen op slalommen, snelheid en zelfs op schansen! Er zijn verschillende snelheden mogelijk, van 25 km/h tot wel 58 km/h! Men kan er alle verschillende types waterski gebruiken: mono-ski, wakeboard, wake skate, knee board... Geen probleem als u deze woorden niet kent, men geeft ook cursussen en korte lessen om het allemaal veilig onder de knie te krijgen!

Prijzen zijn zeer schappelijk gezien de normale prijzen voor waterskiën. Ze variëren voor volwassenen vanaf 21 EUR voor een uur tot maar 35 EUR voor een hele dag. Wie geen board heeft, moet er ter plaatse wel eentje huren. Cursussen beginnen aan de prijs van 44 EUR voor twee dagen (90 minuten per dag).

Het lijkt me een ideale bezigheid voor toeristen die graag aan wat sport doen of iets spectaculair willen proberen! Ik zal wel supporteren vanaf de dijk...

Lees ook: Stranden van Benidorm
Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Surfen in Benidorm
Lees ook: Downhill bike ride in Benidorm
Lees ook: Duiken aan de Costa Blanca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten