Uitzonderlijk warm oktober weer voor Benidorm

Wie geregeld kijkt naar de 'real-time' thermometer naast mijn artikels, zal het al opgevallen zijn dat deze zeer mooie waarden aangeeft!

De dagtemperatuur in Benidorm is gedurende heel de maand oktober niet onder de 25 graden geweest! Een zeven à acht dagen schommelde het kwik zelfs rond 30 graden! Mooie temperaturen voor de herfst als je het mij vraagt! Op de stranden in Benidorm kan je de laatste week over de koppen lopen en zelfs 's avonds blijft de temperatuur boven de 15 graden, met zelfs zwoele avonden rond de 20 graden! Deze tropische temperaturen zouden nog tot midden volgende week kunnen duren.
Niet dat het op andere jaren niet warm is in oktober, integendeel. Gemiddelden voor oktober schommelen rond de 21 graden, maar hou er rekening mee dat het de laatste week vooral snel afkoelt en dus het gemiddelde naar beneden haalt. U hoeft maar even te kijken naar de actuele temperaturen (gemiddelden geven echt een verkeerd beeld!) in oktober 2012 en u zult merken dat de meeste dagen in oktober rond de 24 graden schommelen met vaak uitschuivers tot 27 graden. Oktober is echter wel de natste maand van het jaar met gemiddeld 10 regendagen... 

Bijzonder jammer nieuws voor deze blogger, want normaal ga ik traditioneel eind september/begin oktober naar Benidorm. De temperaturen zijn dan nog lekker warm om te zonnebaden en in de zee te zwemmen, maar iets draaglijker dan de broeierige hitte in augustus. De grote massa's toeristen zijn dan al vertrokken en, niet onbelangrijk, de reis is dan ook veel goedkoper als in het hoogseizoen. Dit jaar ben ik door omstandigheden niet kunnen gaan en ik heb wel een beetje spijt als ik de temperaturen zo zie... Niet getreurd, Benidorm gaat niet lopen en volgend jaar zal ik er dubbel van genieten... en ik heb er alle vertrouwen in dat het dan ook warm zal zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten