Met de kinderen naar Benidorm

Een typische vraag die ik via mail of commentaren krijg: "Is Benidorm een goede bestemming om met de kinderen naartoe te gaan?" Het antwoord is natuurlijk "Ja", maar moet genuanceerd worden.

Ik heb geen kinderen, maar ik spreek uit eigen ervaring als ik Benidorm door kinderogen zie, want als kind ging ik jaarlijks met mijn ouders minstens 3 weken naar de populaire vakantiebestemming. Ik kan nooit zeggen dat ik me heb verveeld, want er is veel te doen voor uw kroost.

De prachtige stranden lenen zich natuurlijk perfect voor een uitstap met de kinderen. Ze mogen in het mulle zand kastelen bouwen en ook in het water zijn ze redelijk veilig dankzij het waakzaam oog van de redders. Men mag natuurlijk jonge kinderen nooit alleen laten in het water en vooral aan het Levante-strand moeten de ouders opletten, want het loopt er van ondiep water nogal snel naar dieper. Het kleine strandje van Mal Pas is een beter bestemming; daar kunnen de kinderen niet te ver gaan lopen (tijdens het spelen kunnen ze afdwalen) en het strand loopt er minder bruusk in de zee. Er zijn op het strand ook enkele speeltuigen, bv aan het begin van het Poniente-strand en op het Levante. Aan dit laatste drijft er in de zee een vlot met speeltuigen, maar dit vlot ligt redelijk ver van het strand af, dus enkel voor de oudere kinderen die goed kunnen zwemmen. In het water zou ik de kinderen altijd begeleiden, er is altijd een beetje stroming en de golfslag kan steeds verraderlijk zijn!
Festilandia

In de stad zelf kan een kind ook verstrooiing vinden. Zo heb je op de av. del Mediterraneo het mini attractiepark "Festilandia" waar kinderen kleine attracties kunnen doen met aangekochte jetons. Verder zijn er nog enkele lunaparken waar kinderen (en volwassenen) met munten kunnen racen of vechten in games. In de Chinese prullenwinkeltjes vind je veel goedkoop speelgoed. Voor het betere speelgoed heb je enkele grote speelgoedwinkels zoals 'Dino', 'Jeugetlandia', 'Ale-Hop'... In iedere straat heb je wel ijs en snoepkraampjes... Veel showbars geven gratis shows (indien u consumeert uiteraard) voor de kinderen in de vroege avond. Dit zijn dan clowns of goochelaars. Let wel op, niet alle shows zijn geschikt voor de kinderen. De hypnose-shows bijvoorbeeld zijn vaak erotisch getint, hoewel deze shows vooral later op de avond zijn.

De kinderen echt verwennen kan in één van de attractieparken die Benidorm rijk is. Klik op de link om meer te weten te komen over Mundomar, Aqualandia, Terra Mitica en Terra Natura... Maar deze parken kosten allemaal best veel, dus een goedkoop uitje is het zeker niet.
Een andere mogelijkheid om uw kind te verwennen is het Benidorm Circus. Dit Circus bevindt zich achter Benidorm Palace en biedt geweldige shows aan op elke zaterdag om 17.30u. De shows zijn niet héél goedkoop, maar in de stad aan de kiosken of aan uw hotelreceptie kan je geregeld een kortingsbon krijgen!
Het hoeft niet altijd heel duur te zijn; Op verschillende plekken in Benidorm vind je speeltuigen, vooral in de parken en op sommige pleinen. Benidorm organiseert ook vaak evenementen voor de kleinsten, raadpleeg daarvoor de kalender op de website of bezoek de toeristische informatie.

Tot zover alleen positieve dingen, maar er zijn ook enkele dingen waar je rekening mee moet houden. Benidorm is heel groot en lange wandelingen zullen er altijd bij zijn. Er is best ook wat verkeer in Benidorm en Spanjaarden rijden goed door. In de oude stad en aan de dijk is er geen autoverkeer, maar elders wel. Voor de kleine kinderen is het dus handjes vasthouden!
De uitgaansbuurt in Benidorm (weliswaar slechts twee straten) is niet de ideale plek om 's avonds of in de namiddag door te wandelen. Er dansen heel vaak gogo-girls in schaarse kledij en ook al zijn de dronkaards die er vaak al in de vroege avond rond zwalpen meestal onschuldig, het is natuurlijk niet fraai voor kinderen om te zien.

Als besluit wil meegeven dat Benidorm best een leuke bestemming kan zijn voor kinderen, maar dat je er vaak als ouders meer in betrokken bent dan bv in een Resort in Turkije of Egypte. Een goede tussenoplossing is een groot All-inclusive hotel in Benidorm. Deze hotels zijn vaak toegespitst op families en hebben uitgebreide activiteiten voor kinderen, kids-clubs, een groot aantal zwembaden en kindvriendelijk avond-entertainment. Op die manier kan je toch genieten van het bruisende stadsleven dat Benidorm te bieden heeft, maar heb je ook wat vrijheid om handen om af en toe je kinderen aan een animator toe te vertrouwen en zelf even te kunnen relaxen.
Moest ik objectief een keuze maken om met de kinderen op reis te gaan, dan zou de voorkeur naar één van die all-in resorts in Tunesië, Turkije of Egypte gaan. Maar mocht ik mijn hart volgen en terug denken aan mijn eigen vakanties als kind in Benidorm, zou ik zeggen: Ga maar naar Benidorm, uw kind zal er een fantastische vakantie beleven. Misschien raakt hij van jongs af aan wel even verknocht als ik en heeft Benidorm er weer een fan voor het leven bij!

Lees ook: Benidorm city
Lees ook: Stranden van Benidorm
Lees ook: Benidorm Praktisch
Lees ook: Themaparken
Lees ook: Benidorm Circus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten