Een avond uit in Benidorm!

Om een idee te geven van het uitgangsleven in Benidorm, heb ik mijn eigen ervaring neergepend van een jaar geleden, toen we er twee weken verbleven in september.

Mijn partner en ik zijn geen nachtvlinders. We reizen graag avontuurlijk en actief, maar 's avonds zitten we het liefst gezellig in de hotelkamer voor een verdiende rust. Die avond echter waren we niet moe. We hadden heel de dag op het strand en op terrasjes gezeten en hadden zin om nog een avondje te stappen.
In Benidorm wordt er laat uitgegaan. De Spanjaarden eten vaak heel laat, tot 22u zie je ze nog massaal zoeken naar restaurants. Het uitgaansleven komt er dan ook maar pas tegen middernacht goed op gang.

Eerst hadden we een goedkoop cafe gezocht om ons al wat in te drinken. Het werd een rustige cafetaria met overwegend Spaanse senioren. Een "San Miguel" pint kostte er maar 1 euro, dus de prijs zat wel goed.
De sfeer op zo een warme zomeravond is bijzonder aangenaam. Opgedirkte mensen lopen statig voorbij, er heerst een groot 'tu m'as vu'-gehalte. Ook leuk is dat je er alle leeftijden ziet. Zowel gepensioneerden met een grijze permanent, als veertigers in een onstuimige bui en jonge twintigers in vrolijke groepjes met schaargeklede dames. Het is ook allemaal wat anders dan in de Benelux waar uitgaan een privilege voor de jeugd is en er vaak een agressieve sfeer heerst.

Na enkele biertjes en een stroeve kennismaking (mijn Spaans was nogal roestig) met een ouder Spaans koppel, ging onze tocht verder. Proppers geven je het avondprogramma en een uitleg, maar echt lastig worden ze haast nooit. Veel discotheken en hotels lokken je met hun avondanimatie. De animatoren treden in verschillende hotels op en vaak iedere nacht, dus kun je de meeste wel zien. De animatie is vaak van een hoog niveau, zo werd ik binnengelokt in Pancho's Pub door het optreden van Francisco Jackson, een officiele Michael Jackson imitator die naast dansen ook wat indrukwekkende goocheltrucs toonde.
Heel leuk is dat alle Live shows en entertainment gratis zijn. Drank is wel wat duurder in deze cafés, maar nooit schandalig duur.
Na Francisco Jackson kwam MorPheus aan de beurt, een hypnotiseur. Mijn nieuwsgierigheid werd beloond, het was werkelijk een hilarische hypnose show. De show was zo briljant dat het bijna getrukeerd leek, maar dit kon niet omdat de gehypnotiseerde slachtoffers Engelse toeristen waren die ik daags nadien op het strand zag! Tussen de shows speelt een DJ goede muziek. De dansvloer staat meteen vol met allerlei mensen.

Benidorm heeft veel fantastisch live entertainment en imitators, maar de bekendste of beruchtste is Sticky Vicky! Wederom won de nieuwsgierigheid. Deze +18 show is werkelijk te bizar om neer te schrijven. Je gelooft het niet als je het zelf niet gezien hebt. Een must see, maar ik waarschuw gevoelige mensen voor de nogal expliciete voorstelling!

's nachts is het gezellig druk op de dijk
Hoe later in de nacht hoe erotischer de live shows worden. Na de overweldigende show van Sticky Vicky hadden we het voor bekeken. Ons hotel lag aan het Poniente-strand, dus hebben we 's nachts vanuit Rincon de Loix heel de wandeldijk aan het strand afgewandeld.
 Het was een warme nacht met een fris verkoelend briesje. Wat mij opviel is dat er om 1-2u 's nachts nog veel mensen over de dijk wandelen. Veel oude mensen die van de koelte genieten, maar ook jongeren die naar de pubs, danscafés en discotheken trekken. Het is een aangenaam sfeertje en even blijven we staan om te luisteren naar een rockgroep in een café.

Even leuk als het uitgaan is thuis komen en lekker onder de lakens kruipen. Ik weet niet of het aan de goede lucht of de vakantieperiode ligt, maar in Benidorm slaap ik steeds beter dan in mijn eigen bed thuis... .

Lees ook: Uitgaan in Benidorm
Lees ook: Eten en drinken
Lees ook: Benidorm City
Lees ook: Benidorm Fiestas
Lees ook: Vrijgezellenfeest Stag and Hen parties

Geen opmerkingen:

Een reactie posten